Instalatiile
GPL sunt tot mai des intalnite in randul soferilor deoarece acestia nu sunt
dispusi sa plateasca preturile tot mai ridicate ale carburantilor si sunt
asigurate si cateva avantaje importante de luat in calcul. Insa pe piata se
gasesc cateva tipuri de astfel de sisteme, cum vom stim care sunt cele mai
potrivite si care cele ce trebuiesc evitate?
In
primul rand exista instalatiile clasice, destinate motoarelor non euro, insa si
cele care sunt pentru motoarele cu norma euro 2 sau cel mult euro 3, fabricate
in jurul anilor 2000. In schimb, specialistii recomanda instalatiile
secventiale, deoarece acestea promit performante optime, fiind dedicate
motoarelor cu norma de la euro 2 pana la euro 5. Sistemele secventiale se diferentiaza
de cele clasice prin faptul ca nu scad durata de viata a motorului, nu il
deterioreaza si nu cauzeaza nicio problema, fiind foarte performante. In plus,
nu se pot constata pierderi de putere ale motorului, care functioneaza in
parametri normali.
Asadar,
instalatia GPL secventiala este considerata a fi cea mai performanta si este
disponibila oricarui autoturism cu injectie secventiala. Sistemul se
controleaza electronic, astfel ca este foarte performant, obtinandu-se cele mai
bune rezultate, fara a pierde putere si fara a creste consumul. Astfel, soferii
pot face economii chiar si cu pana la 50% in fiecare luna, datorita faptului ca
gazul este la jumatate de pret fata de benzina. Costurile acestor instalatii
variaza, insa investitia se amortizeaza de obicei in primii 11.000 de km
parcursi.
Instalare sistemului GPL
Pentru
a instala un sistem GPL performant este nevoie de a ocupa o suprafata
importanta a portbagajului, aspect care poate reprezenta o problema pentru cei
cu masini hatchback sau sedan, in timp ce autoturismele break dispun de spatiu
suficient. O solutie o reprezinta instalarea rezervorului in locul rotii de
rezerva pentru a salva mai mult spatiu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu